ترزگه معتقده یووه این فصل همه امکانات لازم برای قهرمانی رو در اختیار داره. اینارو بعد از زدن دو گلش به آتالانتا گفته و ادامه داده بعد از ناکامی فصل قبل ما نشون دادیم که داریم تو راه درست گام بر می داریم. اون گفت باید اعتراف کنم که صحبتهای کاپلو من و متقاعد کرد که یک قرارداد جدید امضا کنم. الان هم خیلی خوشحالم و معتقدم شروع خوب ما حاصل یک کار تیمیه نه انفرادی. دیوید پیزارو به یانکلوفسکی گفته که نباید در مورد آینده ورزشیش ترس به خودش راه بده. این در حالیه که یانکلوفسکی دلش می خواد به یووه بره اما اودینزه به شدت در تلاشه که اون و حفظ کنه. اما خبر جالب امروز که مرتبط با این خانم یعنی "دمی مور" بازیگر هالیوود که عکسش و هم می بینیم هست اظهارات جالب پائولو دیکانیو ست. ستاره پا به سن گذاشته لاتزیو که این فصل بعد از سالها حضور در انگلستان (وستهام چارلتون) مجددا به تیم سابقش برگشته گفته گل زدن برای لاتزیو مثل "Making Love" با این خانومه. دوستانی که یکم انگلیسیون بهتر از بقیست می دونن یعنی چی اما با زبون ساده تقریبا همون "رابطه" خودمونه! دیکانیو گفته اون زن رویاهای منه و گل زدن برای لاتزیو احساس خیلی خوبی به من میده.

خوب از این بحث بیایم بیرون. یووه فردا شب سومین بازیش در سری آ رو خارج از خونه مقابل سامپدوریایی انجام می ده که تاحالا با دو شکست از دو بازی در ته جدول قرار داره. یعنی این اولین بازیه تیم صدر جدول با تیم ته جدوله. اما یک نگاه آماری به سری آ در سه فصل گذشته نشون میده که در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ که یووه بعد از دو فصل نایب قهرمانی مجددا قهرمان شد، در آغاز فصل سه تا برد پیاپی داشت بعد با لچه مساوی کرد و بعدش هم با دو گل به رم باخت. اگه یادتون باشه باتیستوتا تو اون بازی از یک فاصله بعید گل زد. بعد از اون میام به فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ می رسیم که یووه مجددا قهرمان شد. تو اون فصل هم یووه با سه برد پیاپی فصل و آغاز کرد اما باز هفته چهارم مساوی کرد و روند ۱۰۰ درصدش در ابتدای فصل قطع شد. اما فصل قبل یعنی ۲۰۰۳-۲۰۰۴ یووه کارشو با دو پیروزی آغاز کرد و هفته سوم مقابل رم متوقف شد. اما این فصل یووه دوتا برد داشته که امیدوارم تا جایی که میشه زیاد بشه تا رکورد ایتالیا رو بزنه.

یووه برد تا با شش امتیاز تو صدر جدول قرار بگیره. گفتم جدول یه چیزی یادم اومد. دیروز یه فکری به سرم زد. اونایی که به سایت سر زدن اون جدول بازیا رو دیدن کنار سایت. حالا هرکدوم از دوستان که دلش می خواد می تونه اونو بذاره تو وبلاگش ضمن اینکه میشه یه جدول رده بندی هم تو همون سایز یا اصلا تو سایز درخواستی شما با مشخصات دلخواه درست کرد. ویژگی این دوتا جدول هم اینه که به وسیله برنامه نویسی درست شده و همونطور که تو عکس می بینید فقط کافیه شما نتایجو وارد کنید خودش بقیه کارا رو میکنه. اینم یه پیشنهاد بود حالا هرکی خوشش اومد بسم الله. بگذریم برسیم به یووه. ترزگه دیروز دوتا گل زد تا باز هم رقابت برای قرار گرفتن در بین مهاجمان یووه بیشتر از قبل بشه که البته خیلی خوبه چون هرکی می خواد بازی کنه باید با تمام وجودش تلاش کنه. امیدوارم تا پایان فصل همینطور در گلزنی موفق باشه یووه. برد دیروز وقتی بیشتر حال داد که برنده های روز اول نبردن تا یووه به تنهایی در صدر جدول قرار بگیره. اما یووه دیروز با ترکیب ابتدایی بوفون زبینا تورام کاناوارو زامبروتا اولیویرا تاکیناردی امرسون ندود ابراهیموویچ و ترزگه وارد زمین شد. در دقیقه ۱۴ ترزگه اولین گل خودش و زد. روی پاسی که از زامبروتا دریافت کرد بعد از برخورد با دروازه بان توپ از دستش خارج شد و ترزگه فرصت طلب اونو گل کرد. نیمه اول با همین یک گل تموم شد. نیمه دوم در حالی شروع شد که کامورانزی جی اولیویرا رو که بد بازی کرده بود تو ترکیب گرفت. فقط ۱۲ دقیقه بعد از سوت داور برای آغاز نیمه دوم طول کشید تا ترزگه خودش و یووه رو دو گله کنه. در این لحظه ترزگه توپی رو که ابراهیموویچ می خواست براش بفرسته از بازیکن حریف دریافت کرد! و بعد هم با یه ضربه دقیق به گوشه راست دورازه گل دوم و زد. در دقیقه ۶۹ آپیا بجای تاکیناردی وارد زمین شد و زالایتا هم بعنوان آخرین تعویضی یووه در دقیقه ۸۷ بجای ابراهیموویچ به بازی اومد. احتمالا کاپلو الکس و برا بازی دو سه روز دیگه یووه مقابل سامپدوریا رو نیمکت نشونده. اگرم اینطور نبوده احتمالا بازی بد ابراهیمویچ کاپلو رو قانع کرده در بازی بعد از دل پیرو استفاده کنه.

خوشحالی ترزگه بعد از به ثمر رسوندن گل اول مقابل آتالانتا در بازی دیشب در دل آلپی

تایبی دروازه بان آتالانتا بعد از دریافت گل اول چند دقیقه روی زمین بود بخاطر مصدومیت. حالا معلوم نیست واقعی بود یا می خواست نشون بده که ترزگه خطا کرده. اما چیزی که مسلمه اینه که وقتی ترزگه توپ و زد توپ از دستای تایبی رها شده بود و به نظر من خطایی رخ نداد.

بوفون تو این بازی هم چند واکنش زیبا نشون داد تا آمادگیش و به رخ همه بکشه.

زبینا هم یه ضربه زیبا زد که با بدشانسی به دیرک دروازه خورد و گل نشد. روی پاس ابراهیموویچ بود این حرکت. (ابرا هم خیلی بد کار نکرد دو سه تا پاس تر و تمیز داد)

یه ضربه هم ندود به دیرک زد تو همون نیمه اول پس شد دوت گل دوتا دیرک.

بعد از بازی کاپلو با تمجید از کار برو بچ گفت: ما خیلی خوب کار کردیم و فضای مفید و از بازیکنای حریف گرفتیم. تمرکز بازیکنان در خط دفاعی ستودنی بود هرچند آتالانتا چند فرصت خوب گلزنی داشت. من برای عملکرد آتالانتا در نیمه اول احترام زیادی قائلم و معتقدم تیم ما تو نیمه اول تو انتقال بازی به جناحین کند عمل کرد که این ضعف در نیمه دوم برطرف شد. ترزگه یک گلزن مادرزاده مثل شوچنکو و آدریانو. او همیشه در بهترین زمان و بهترین مکان برای ایجاد یک موقعیت گلزنی قرار داره. ما هنوز خیلی کار داریم و من از پیشرفت تیمم راضیم.

ماندورلینی مربی آتالانتا هم گفت: ما بازی رو خوب اداره کردیم اما دو اشتباه به بازیکنان یووه اجازه داد امتیاز کامل و بدست بیارن. بیانکونری تیم زیرک و قدرتمندیه و اگه شما این فرصتا رو در اختیارشون قرار بدین اونا شما رو مجازات می کنن.

مدیر برنامه های ندود گفته ندود می تونه بعد از پایان قراردادش در سال ۲۰۰۶ باز هم برای یووه بازی کنه. او گفته من با موجی مذاکراتی رو شروع کردیم تا یووه بر سر تمدید قرارداد ندود با او وارد مذاکره بشه. اما در دسامبر همه چیز مشخص میشه. ندود همیشه گفته اگه قرار باشه بعد از سال ۲۰۰۶ هم به کارش ادامه بده حتما این کارو تو یووه انجام خواهد داد. 

سایت یوفا هم به بررسی عملکرد تیمای حاضر در لیگ قهرمانان تو لیگای داخلیشون پرداخته. در مورد یووه نوشته: ترزگه در اولین بازی که در کنار ابراهیموویچ بازی کرد دو گل زد تا یووه همچنان به روند موفقیت آمیز خودش ادامه بده. زوج مرکز دفاع یووه متشکل از کاناوارو و تورام هم همچنان تونستن دروازشونو بسته نگه دارن. در مورد ندود هم نوشته که او با وجود آسیب دیدگی در ناحیه پشت و زانو ۹۰ دقیقه برا یووه بازی کرد. همچنین فرارا و مونترو ی آسیب دیده کار سختی برای قرار گرفتن تو ترکیب تیم بعد از بازگشتشون دارن با توجه به عملکرد تورام و کاناوارو. در مورد آژاکس هم نوشته اونا با ۵ گل دن بوش رو در هم کوبیدن که فاندرفارت موفق شده ۲ گل بزنه. 

اما در سایر بازیهای دیروز و دیشب جالبترین نتایج نتیجه ای بود که تیمای مسینا و اودینزه گرفتن. اودینزه با ۴ گل پارمای ۱۰ نفره رو در هم کوبید رم هم در ادامه ناکامی هفته گذشتش با نتیجه ۴-۳ به مسینا باخت. (معلوم نیست رضایی اونجا چیکار می کرده که مونتلا تونسته سه تا گل بزنه!) میلان هم با دو گل شوا و کاکا بولونیا رو برد تا نشون بده تیم قدرتمند و احتمالا جدیترین حریف یووه در راه کسب بیست و هشتمین اسکودتویه. اما سامپدوریا که هفته دیگه (که تو همین هفته برگزار میشه) باید از یووه میزبانی کنه با نتیجه ۲-۱ مغلوب سینا شد. پالرمو با اینتر و لاتزیو با رجینا هم ۱-۱ مساوی کردن. لچه هم که شنبه ۴-۱ برشا رو در هم کوبیده بود و درنهایت هم کیووی قدیم با کیووی جدید (لیوورنو) با هم بازی کردن که در نهایت کیوو قدیم ۲-۱ جدیده رو تو زمین خودش شکست داد.

دیوایوو در حال زدن گل اولش تو بازی والنسیا سوسیداد. بعدش هم یکی دیگه زدامروز یووه خیلی خبر ساز نبوده. بیشتر خبرا تو اسپانیا بود. اول اینکه رئال باز هم باخت تا نشون بده ... چی رو نشون بده؟ اصلا چیزی برا نشون دادن نداره فقط ضعف قبلا تو دفاع بود الان همه جا. آخه یکی نیست بگه شما که مدافع ندارین چرا اون اوون بدبخت و خریدین گذاشتین رو نیمکت؟! احتمالا فکر کردن ساموئل که اومد دیگه کار تمومه. خوب بسه. اما خبر دیگه درخشش بازیکنیه که یووه مفت از دست داد. تو این چند هفته همش داره گل می زنه دیوایو. دیشب هم دو تا گل زده تا نشون بده مهاجم خیلی خوبیه. دوباره داره بو دوران اوجش تو پارما نزدیک می شه. اما نکته جالب دیگه در مورد این بازی یک سوتی از شبکه خبر بود (انصافا نسبت به شبکه سه خیلی کمتر سوتی میده) که گفت بازی ۴-۱ شده در صورتی که ۳-۱ شده. خوب از اسپانیا بیایم بیرون که داره خطرناک میشه. اما یووه تا چند ساعت دیگه باید با آتالانتا بازی کنه. اما قبل از اینکه وارد این بحث بشم بد نیست  در مورد نتایج دیروز هم یه صحبتی بکنم. برشا دیروز باخت بدی به لچه داد. این نشون میده که برشا خیلی ضعیفه. امیدوارم برد هفته قبل یووه بخاطر بازیه مقتدرانه یووه بوده باشه نه ضعف برشا. البته حتما همینطوره چون یووه بعدش آژاکس و برد. اینتر هم دیشب مساوی کرد تا نشون بده اونجوری که قبل از شروع فصل صحبتش بود مدعی جدی قهرمانی نیست. اما بازیه امروز یووه در حالی برگزار میشه که همه رای به برتری یووه در این بازی دادن. پیروزی در این دیدار خیلی مهمه چون اگه خدای نکرده یووه نبره با موج انتقادات شدید مواجه میشه که این می تونه خیلی اثر داشته باشه تو روحیه بازیکنای یووه. خوب بهتره از این فکرای مسخره بیایم بیرون. خبر دیگه ای که دیروز بود درگیری لفظی توتی و کاپلو بود. (این بشر اصلا احترام به بزرگتر سرش نمیشه) بگذریم احتمالا تا حالا همتون از محتوای این بحث و جدلا مطلع شدین اما برا اونایی که نمی دونن به طور خلاصه باید بگم کاپلو گفته بود من همیشه به بازیکنا جوون توصیه می کردم که سعی کنین مثل توتی و کاسانو نباشین. بعدش هم توتی جواب داده بود که تقصیر خود کاپلو بوده که نتونسته بود کاسانو رو کنترل کنه. بعدش هم یه اشاره به امرسون البته از نوع غیر مستقیمش داشته چون کاپلو گفته بود من امرسون و به جوونا به عنوان الگو پیشنهاد می کنم. خوب دعوا بسه دیگه. حالا که بحث سوتی شد بد نیست این سوتی مرتبط با یووه رو هم بخونید. خبرگزاری ورزش ایران یا همون ایپنا Iran Pas News Agency که البته اینم خودش یه سوتیه که چطور این اسم و گذاشتن اعلام کرده کاسانو شکار جدید یووه بعد هم تو توضیحش نوشته کاسانو قراره تو ژانویه به چلسی! بره تا به مربی سابقش بپیونده! راستی  بازم اون مسئله انتخاب مهاجم پیش اومده که احتمالا باز هم دلپیرو از رو نیمکت بازی رو آغاز می کنه. امیدوارم امشب یعنی امروز عصر بتونه خودشو نشون بده.