دیشب شب خوبی برای نماینده های ایتالیا تو لیگ قهرمانان بود. میلان با یک گل بارسلونا رو برد. همونطور که حتما می دونید گل میلان رو شوچنکو زد تا در یک رویارویی با حریفانش در راه کسب توپ طلای اروپا یعنی دکو و رونالدینیو یه سر و گردن بالاتر از اونا نشون بده. اما تیر خلاص و اینتر به اسپانیاییا زد و با ۵ گل والنسیا رو تو مستایا لوله کرد تا نشون بده کالچو بدون هیچ شک و تردیدی لیگ شماره یک جهانه.

دوتا مصاحبه با دو بازیکن یووه:
ندود هم اعلام کرد که در سال ۲۰۰۶ از فوتبال کناره گیری می کنه اما قبل از اون می خواد که جام قهرمانی اروپا رو بدست بیاره. ندود که دوباره به روزهای اوجش در سال ۲۰۰۳ نزدیک میشه هنوز تصمیم نداره که در تصمیمش تجدید نظر کنه. ندود گفته من جونتر نمیشم و الان در سن ۳۲ سالگی قصد ندارم بعد از اتمام قراردادم اون و تمدید کنم ولی تو این دوسال من همه تلاشم و برای موفقیت یووه انجام می دم. ندود گفته البته من می تونم در پایان همین فصل هم خودمو بازنشسته کنم البته در صورتیکه لیگ قهرمانان رو در ماه می فتح کنیم البته به شوخی. ندود در مورد زدنیک زمن مربی لچه که از او بخاطر خداحافظی از بازیهای ملی انتقاد کرده بود گفته: "من برای زمن احترام زیادی قائلم اما باید بگم که خوشحالم که این انتخاب و قبل از اینکه از ترکیب تیم کنارگذاشته بشم خودم انجام دادم" همچنین ندود از دو پاس گلی که زلاتان براش تو دو بازی اخیر فرستاده تشکر کرد و گفت: "او میگه که منم باید براش موقعیتای گل بسازم اما برعکس شده! البته او درست میگه و من می خوام به همه مهاجما از هر راهی که می تونم کمک کنم"

دلپیرو از بازیش در اون یک ساعت مقابل بایرن ابراز رضایت کرده. دلپیرو که ۱۵ روز مصدوم بود گرچه به هنگام تعویض راضی به نظر نمی رسید اما عملکردش و بعد از بازگشت به میادین مثبت ارزیابی کرده و گفته: "من خوشحالم که دوباره می تونم بازی کنم مهم این بود که من هیچ دردی در ناحیه مصدومیتم (تاندون آشیل) احساس نمی کردم در مورد تعویضم هم باید بگم که با توجه به بازی من منطقی به نظر میومد و من با مربی موافقم که هنوز بازیای زیادی تا آخر فصل باقی مونده"

یووه هم به طور رسمی اعلام کرد که به دنبال امضای قرارداد با بونرا مدافع پارماست اما اعلام کرده که این انتقال احتمالا در تابستون انجام میشه. موجی در مورد اون گفته "بونرا جوون جالبیه که قبلا ارزشاشو تو بازیا به همه نشون داده" بونرا در تابستون گذشته خیلی به یووه نزدیک شد اما با به خدمت گرفتن کاناوارو فعلا یووه اونو فراموش کرده. بونرا که بعد از موفقیت در تیم زیر ۲۱ ساله های ایتالیا الان به تیم ملی هم دعوت میشه در بین جوانان برشا مطرح شد و توانایی بازی هم به عنوان مدافع راست هم به عنوان مدافع میانی رو داره. بونرای ۲۳ ساله آینده درخشانی داره.

سه گل سه برد!‌ این چیرو نشون میده؟ قدرت دفاعی؟ ضعف حمله؟ ارضا شدن با یک گل یا تصادف؟ هرچی هست یووه با ارزشترین گلای اروپا رو میزنه. گلایی که هرکدومش میلیونها دلار می ارزه! بازی یووه بایرن هم دیشب برگزار شد و در حالی که هیچ کدوم از دو تیم میل زیادی برای برد نشون نمی دادن یووه با گل زیبای ندود در دقیقه ۷۵ سه امتیاز دیگه گرفت تا صعودش تقریبا قطعی بشه. تنها یک حالت وجود داره که یووه صعود نکنه! از سه بازی دور برگشت یووه باید هر سه تاشو ببیازه. به این ترتیب آژاکس میشه ۶ امتیازه و بایرن ۹ امتیازه. بعد این دو تیم هم مکابی رو ببرن که آژاکس میشه ۹ امتیازه و بایرن میشه ۱۲ امتیازه بعد نوبت میرسه به بازی آژاکس بایرن که اگه آژاکس بانتیجه ای بهتر از ۱-۰ یووه رو برده باشه نتیجه اون بازی فرق نمی کنه و یووه حذف میشه! البته الان یه حالت دیگه هم به ذهنم رسید. اگه یووه مکابی رو ببره و آژاکس هم بایرن و ببره با احتساب دو باخت یووه باز هم کار به نتیجه رو در رو بین سه تیم ۱۲ امتیازه میرسه! خیلی مسخرست نه؟

بازی با همون ترکیبی که نوشته بودم آغاز شد. ورزشگاه هم طبق معمول پر نبود. مزدک هم یه سوتی داد و گفت ترزگه شونش و هفته قبل عمل کرده در حالیکه پریروز این عمل انجام شده. (از مزدک بعید بود) اولین فرصت بازی که میشه گفت بهترینش در نیمه اول هم بود در دقیقه ۷ برای یووه به وجود اومد. زامبروتا با یه حرکت زیبا از جناح راست بایرن یه سانتر زیباتر روی دروازه انجام داد که قشنگ رو سر زلاتان که تقریبا رو خط محوطه شش قدم یا ۵/۵ متر (بقول علیفر! باز بحث این گزارشگرا شد. میگن مار از پونه بدش میاد دم خونش سبر میشه!) فرود اومد اما او قدر این موقعیت رو ندونست و توپش درحالیکه هیچ کاری از دست کان بر نمی اومد به بالای دروازه رفت تا آه از نهاد یووه ایا بلند بشه. اما بلافاصله بعد از اون یکی از زیباترین صحنه های بازی رخ داد و زبینا یه لحظه شد زیدان! با یه دریبل دوطرفه اولی رو جا گذاشت با یه لایی هم دومی رو! بعد هم یه پاس زیبا داد به دلپیرو که او قدر این موقعیت رو ندونست و توپ و به آرامترین صورت ممکن به طرف دروازه کان فرستاد که کان براحتی اون و گرفت. مزدک هم یکی از اون تیکه های فی البداعه خودشو گفت. "این زیباترین حرکتیه تو تاریخ بازیای زبینا دیدیم! (تو همین مایه ها)" زبینا یکی از بازیکنای خوب بود. در دقیقه ۲۳ روی اشتباه تورام در پریدن برای دفع توپ، توپ از روی سرش رد شد و به ماکای رسید. اونم تا اومد به خودش بجنبه بوفون اومد و توپش و زد و دوباره به ماکای رسید این بار ماکای دروازه خالی رو روبروش داشت و ضربه رو هم زد که ناگهان یه نفر گفت من میگیرمش! (مثل فوتبالیستا) اونم زبینا بود که یه گل حتمی رو خرید. بازی در نیمه اول با دو سه تا فرصت نصفه نیمه برای دو تیم به پایان رسید. در اوایل نیمه دوم روی یک سانتر ندود و کان به هوا پریدن که سر ندود با دست کان که توپ و گرفته بود برخورد کرد و کان به شدت عصبانی شد و نزدیک بود یه جنگ بین دو بازیکنی که مردونه (با تمام وجود) بازی میکنن در بگیره که خوشبختانه اینجوری نشد. اما درست چند دقیقه بعد کان یه اشتباه از نوع فینال جام جهانی کرد. امرسون در یه موقعیت خوب توپ و به سمت دروازه کان شوت کرد اما توپ به پای بازیکنای بایرن خورد و به هوا رفت. در هنگام فرود در حالیکه به نظر می رسید کان به راحتی توپ و بگیره توپ از دستش در رفت و افتاد جلوی پای دلپیرو و اونم که انتظار این توپ و نداشت ضربش از کنار دروازه به بیرون رفت. چند دقیقه بعد و درحالیکه یک ساعت از بازی می گذشت دلپیرو از بازی خارج شد و زالایتا به میدون اومد. در همون ابتدا روی سانتر کامورانزی روی یک ضربه آزاد زالایتا اولین فرصتش و بدست آورد که ضربه سرش به بیرون رفت. نکته جالب تو این بازی این بود که کامورانزی که بیشترین پاس گل یووه رو تو بازیای این فصل داده بود کاملا به وسیله زی روبرتو مهار شده بود. در دقیقه ۷۵ زامبروتا یه پاس برای زلاتان فرستاد و اونم دومین پاس گلش و در دوبازی اخیر داد و ندود هم با یه حرکت حساب شده با پای راست استپ کرد و باپای چپ ضربه زد و گل! بلافاصله بعد از گل بود که بوفون زیباترین واکنشش رو تو این بازی انجام داد و ضربه شوینشتنگر رو که از  شش هفت متری زده شده بود و به بالای دروازه فرستاد. زلاتان که در دقایق پایانی خوب خودشو نشون داده بود هم با یه دریبل سرپا و یه ضربه چیپ می رفت که گل دوم رو بثمر برسونه که توپش با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 

صحبتهای مربی و گلزن یووه بعد از پایان بازی:

کاپلو: بازی سختی بود بدون فضای زیاد برا بازیکنان ما چون بایرن با یک مهاجم بازی میکرد به همین دلیل این یک نتیجه مهم برای ما بود. برای گلزنی باید فرصت گلزنی ایجاد کنی که تو این زمینه ما مسلما بهتر از بایرن کار کردیم. بالاک و ماکای دیوانه وار برای پیروزی می دویدن اما ما تونستیم از فرصتامون استفاده کنیم. ابراهیموویچ هم داره بازی به بازی بهتر میشه و ما می بینیم که تو دو بازی اخیر دو تا پاس گل برای ندود فرستاده. ما هنوز صعود نکرده ایم و بازی بعدی ما با توجه به برد احتمالی آژاکس در تل آویو برای ما حیاتیه و اگه ما بتونیم اختلاف سه امتیازیمون و با بایرن حفظ کنیم اونوقت صعودمون حتمی میشه.

ندود:‌تفاوت ما با فصل گذشته در ماه می معلوم میشه. ما فصل قبل هم شروع خوبی داشتیم. تنها کاری که باید بکنیم اینه که سخت کار کنیم تا بازی به بازی بهتر بشیم.

--> ترزگه ساعت ۷:۳۰ صبح پریروز طی یک عمل ۴۵ دقیقه ای موفق شونش و به زیر تیغ جراحان فرستاد. این عمل در شهر لیون و در کلینیک سنت آنه لومیه به وسیله پروفسور ژیل والچ انجام شد. مهاجم ۲۷ ساله و ۷ گله یووه از امروز برنامه های بازیانی تواناییش رو در لیون آغاز می کنه و هفته بعد برای ادامه این برنامه به تورین میاد تا سه ماه دیگه به میادین برگرده.

--> مارک یانکلوفسکی در نهایت با فشار مسوولان باشگاه موافقت کرد که قراردادشو تا ۳۰ جون ۲۰۰۸ تمدید کنه و به این ترتیب انتقال این بازیکن ۲۷ ساله با مبلغ بیشتری به یووه صورت خواهد گرفت. مارک از سال ۲۰۰۰ و با پیراهن ناپولی در ایتالیا بازی میکنه و در سال ۲۰۰۲ به اودینزه پیوست.

اما حسن ختام آپدیت امروز یه سوتی میل کنید!
... تا تنها تیم برنده میهمان در بازیهای دیشب باشه.
فکر میکنین این جمله رو دهقان گوینده خبر ورزشی شبکه سه چی خوند؟
... تاتنهام تیم برنده میهمان در بازیهای دیشب باشه!
نظرتون چیه؟

سلام. بازیه حساس یووه بایرن امشب برگزار میشه. پیروزی هرکدوم از دو تیم تا ۹۰ درصد صعود اون تیم و تضمین میکنه البته تو اون ۱۰ درصد ممکنه یه شرایطی پیش بیاد مثل شرایط ایتالیا تو جام ملتها. تنها حالتی که میتونست اتفاق بیفته و یه تیم با ۵ امتیاز صعود نکنه تو اون بازیا رخ داد! اینم از شانس بد ایتالیاست دیگه. البته با توجه به حضور تیم ضعیف مکابی در این گروه برنده می تونه با کسب حداقل یک امتیاز از سه بازیه دور برگشت صعود کنه که کاملا محتمله. یووه تو ۸ بازیش تو سری آ و لیگ قهرمانان ۲ گل دریافت کرده که این نشون میده دفاع یووه نقطه قوتشه هرچند با زدن ۱۴ گل در این ۸ بازی نشون داده که تو حمله هم حرف نداره اما بعد از مصدومیت ترزگه و دلپیرو که البته گفته میشه به بازی امشب میرسه،‌ به نظر میاد خط حمله دیگه اون قدرت اول فصل و نداشته باشه اما در طرف دیگه هم بایرن با مشکل مشابهی مواجهه. چند تا مهاجم مصدوم مثل پیزارو و هاشمیان تا دیشب رو دست ماگات مونده بود که البته از دیشب خبر میرسه که اونا به بازی میرسن. یووه که شنبه برده روحیه بالایی داره اما بایرن شنبه بازیش و به شالکه باخته. اما نکته مهم اینه که بایرن این فصل فراز و نشیب زیادی داشته و نمیشه رو بازی شنبه اونا حساب کرد. همونطور که تو بازی قبلی آژاکس و ۴-۰ برد. با وجود اون چهار گل بایرن تو ۸ بازی که از اول فصل انجام داده ۱۰ گل زده که نشون میده خط حملش از یووه ضعیفتره. البته اصلا نمیشه رو این آمار و ارقام حساب کرد.

تو بازی امشب اگه قرار باشه دلپیرو از اول بازی کنه احتمال داره بجای ابراهیموویچ به بازی بره. البته به نظر کاپلو بستگی داره که اونم نشون داده ابرا رو خیلی دوست داره. اما از اردوی بایرنیا خبر میرسه که دایسلر هم مصدوم شده و به همران هارگریوز و پیزارو به این بازی نمی رسه. این نشون میده که بایرن تو خط حمله مشکل داره. اما از ماکای باید ترسید. سه تا گل مقابل آژاکس زد اونم به زیبایی تمام.

بوفون

زامبروتا     کاناوارو     تورام     زبینا

ندود     بلازی     امرسون     کامورانزی

دل پیرو (زالایتا)     ابراهیموویچ
کان

گورلیتز     لوسیو     لینکه     رائو

بالاک     یرمیس     فرینگز     زی روبرتو

هاشمیان     ماکای

ترکیب احتمالی بازی امشب.
کاپلو در مورد بازی امشب گفته که بایرنیا تیم خوبین که اگرچه تو لیگشون یکم مشکل دارن اما تو اروپا عالی کار کردن. کاپلو بایرنیا رو تیمی که بر اساس ضد حمله کار میکنه دونسته و گفته با وجود ماکای این می تونه نقطه قوتشون باشه. بازیکنای بزرگی در یووه هستن که میتونن جای ترزگه رو پر کنن حتی اگه اون شخصیت رو نداشته باشن. در مورد زلاتان هم گفته که فراموش نکنین زیدان ۴ ماه وقت برد تا خوب بازی کنه در حالی که زلاتان تازه به تورین اومده. از زالایتا هم راضیم.